Үздік бренд қалыптастыру: Идея, креатив және стратегия

Алматыда CMO MEETUP by Jusan алаңында ірі компаниялардың жетекші маркетологтары нарықтағы мәселелерді талқылады.

Қазақстандағы маркетинг саласы енді ғана дамып келе жатқан, әлеуеті мол жаңа сала. Осы орайда, аталған шараға жиналған сарапшылар мен практик мамандар отандық маркетинг мәселелерін талқылады. Алғаш рет бірнеше сала өкілдерінің басын қосқан бұл іс-шарада банк, ұялы операторлар, ритейл, өндіріс компанияларының маркетинг бөлімі өкілдері өз ойларын ортаға салды. Сонымен қатар блогерлер, сала эксперттері де өз бағаларын берді.

Шараның негізгі идеясы – әр түрлі саладағы маркетингті біріктіріп, өзара коллаборация жасап, бір тауар немесе қызметті бірнеше сала өкілдерінің бірігіп жарнамалауын қалыптастыру.  

«Канн арыстандары» фестиваліне бару компания үшін жалғыз мақсат емес. Канн кинофестивалі енді күлкілі бейнелер байқауы емес, дегенмен көптеген адамдарда мұндай стереотип бар. Бірақ ең қызығы, егер бейне жалғыз жұмыс болса және үлкен науқанның бөлігі болмаса, ол ешқашан Каннда жеңе алмайды. Өйткені, бір бейне нарықтағы жағдайды өзгерте алмайды. Сондықтан маркетингте ең бастысы – идея», – деді фестивальдің ресми өкілі Асхат Өскембаев.

Оның айтуынша, егер идеяның әлеуеті мен құндылығы болса, онда кез келген компания ақпараттық кеңістікке еркін кіре алады.


Өз кезегінде JUSAN маркетинг және PR бойынша басқарушы директор Олегжан Бекетаев Қазақстан өкілдері Канндағы беделді байқауда ешқашан жеңімпаз атанбағанын атап өтті.

«Сонымен қатар, елімізден түрлі халықаралық жарнамалық фестивальдерге өтінімдер саны жыл сайын азайып келеді. Қазір нарықта тоқырау кезеңі бар. Ал біз оны түзеткіміз келеді. Соның ішінде осы іс-шараны ұйымдастыру және оған сынып жетекшілері арқылы», - деді спикер.

Оның пікірінше, Қазақстанның жарнама нарығында шешуді қажет ететін бірнеше мәселе бар. Олардың біріншісі маркетологтардың көпшілігі жарнама берушілер болып табылады және көбінесе олар өнімді қалыптастыруға қатыспайды.

«Маркетолог әдетте жарнама беруші, коммерциялық немесе көрнекі бейнені жасаушы ретінде әрекет етеді. Ал бұл маркетингтің шынайы мәнінен алыс. Өйткені, нарықты, аудиторияның сұранысын, әдет-ғұрпын бәрінен де жақсы білетін маркетолог және тауар жасауда сапалы кеңес бере алатын адам», - деді спикер.

Екінші мәселе, маркетологтар көбінесе нарықты талдау мен зерттеу жүргізбейді.

«Бірақ бұл орын алса да, олар үстелге барады. Яғни, оларда құнды ақпарат қоймасы болғанымен, олар пайдаланылмайды. Сондықтан, кейбір мамандар бас директормен қандай да бір идея туралы сөйлесе отырып, өз пікірлерін дәлелдермен растай алмайды. Ал басшы олардың ақпаратын қабылдамайды. Ал маркетологтан нарық деректері болса, маған сеніңіз, бас директор оны тыңдайтын еді», - деп есептейді Олегжан Бекетаев.

Тағы бір мәселе – Қазақстандағы компаниялар арасындағы бәсекелестіктің төмендігі.

«Сондықтан маркетологтар үшін ешқандай қиындық жоқ. Бұл олардың шығармашылықпен айналысуға, жаңа бірегей идеяларды тудыруға көбірек күш салмайтынын білдіреді. Біз осы CMO MEETUP пішімін нарықта бәсекелестік туғызу үшін жасадық және Канн кинофестиваліне қатысу үшін бар күшімізді саламыз. Бізде оны сынап көру үшін 7-8 ай уақыт бар. Біз нарықты өзгертетін өнім тапқымыз келеді», - деп атап көрсетеді спикер.

Сондай-ақ кемшіліктердің бірі - тіпті ірі компаниялардың маркетингтік стратегиясы жиі болмайды. Ал егер бар болса, оны ұстанатындар аз.

Олегжан Бекетаевтың айтуынша, JUSAN алдында қызмет көрсету үшін осы банкті таңдаған клиент өз таңдауын жасаған құндылықтарды түсінуін қамтамасыз ету міндеті тұрғанын атап өтеді.

«Біздің банк қазақстандықтар үшін эмоциялар, қарым-қатынастар, сенім және мүмкіндіктер ұсынады. Бұл хабарлама біздің маркетингтік стратегиямызға енгізілген және барлық коммуникациялар осы хабарлама арқылы жүзеге асады», - деді ол.

Оның айтуынша, биылғы жылы «Канн арыстандары» фестиваліне барған ол «шығармашылық өздігімен байқауда жеңіске жетпейтінін» көрген. Жарнамалық науқандарда мәселеге назар аударатын және оны шешуге көмектесетін өнім, бренд құндылығы, мүмкін әлеуметтік мазмұн болуы керек, мысалы, экология, адам өмірі, жануарлар. Олегжан Бекетаевтың айтуынша, банкте әлеуметтік және экологиялық жобалар бар.