Әлеуметтік желілер біздің өміріміздің ажырамас бөлігіне айналды. Бұқаралық ақпарат құралдары, мемлекеттік органдар, танымал және танымал адамдар әртүрлі әлеуметтік желілерге әлдеқашан көшіп кетті немесе көшіп жатыр, ал жаңа тұлғалар даңқ пен атақ-даңқты сонда табады. Әлеуметтік желілер позицияны білдіретін, қоғамның реакциясын көрсететін және пікір алмасу орнына, сондай-ақ жергілікті деңгейден жаһандық деңгейге дейін (немесе оларды құратын) әртүрлі мәселелерді онлайн шешу мүмкіндігіне айналды. Бір шағын хабарлама үлкен реакцияға әкелуі мүмкін, деп хабарлайды energyprom.kz.
Халық арасында кең тараған ең алғашқы әлеуметтік желі — Classmates.com — 1995 жылы пайда болды. Әлеуметтік желіні іске қосудың серпінді кезеңі 2003-2004 жылдар деп есептеледі (LinkedIn, MySpace және Facebook пайда болған уақыт). Орыс тілді сегментте негізгі әлеуметтік желілер — Одноклассники және ВКонтакте 2006 жылдан бері танымал бола бастады.
2022 жылдың үшінші тоқсанында, Datareportal.com мәліметінше, әлемде әлеуметтік желі қолданушылардың саны қазірдің өзінде 4,74 млрд-ты құрады, бұл тоқсанда 0,7% және бір жыл ішінде 4,2% өсті.
Шын мәнінде, бұл жер бетіндегі барлық адамдардың 59,3%-ы әлеуметтік желілерді пайдаланушылар, ал егер сіз 13 және одан жоғары жастағы адамдарды есептесеңіз, тіпті 75,9%, яғни төрттен үшеу екенін көрсетеді. Тағы бір дерек: Интернеті бар адамдардың 93,4%-ы әлеуметтік желілерді пайдаланады. Негізінде, бұл дегеніміз, егер пайдаланушыда интернет болса, демек оның әлеуметтік желіде де аккаунты бар деген сөз.
Әлеуметтік желіні пайдаланушылардың басым бөлігі ерлер (54%), ал әйелдер қолданушылардың 46%-ын құрайды.
2022 жылдың үшінші тоқсанында 16-64 жас аралығындағы әрбір адам* әлеуметтік желіде күніне орта есеппен 2 сағат 28 минут жұмсады (бір жыл бұрынғыдан 1 минут көп).
Әлеуметтік желіде ең көп отыратындар нигериялықтар: күніне 4 сағат 20 минут. Одан кейінгі орында Бразилия мен Оңтүстік Африка (3 сағат 44 минут), Филиппин (3 сағат 42 минут), Колумбия (3 сағат 35 минут). Жапония әлеуметтік желілерде ең аз уақыт өткізеді (тәулігіне 49 минут), одан кейін Оңтүстік Корея (1 сағат 11 минут) және Австрия (1 сағат 30 минут).
Адамдардың көпшілігі отбасымен және достарымен хабарласу үшін әлеуметтік желілерді пайдаланады (47%). 35,4%-ы бос уақытын ғана өткізгісі келеді, 34,6%-ы жаңалық пен оқиғаларды оқиды, 30%-ы белгілі бір мазмұнды іздейді, 28,7%-ы әлемде не болып жатқанын түсінуге тырысады. Пайдаланушылардың тағы 27%-ы әлденені іске асыру немесе алу үшін әлеуметтік желілерден шабыт пен жаңа идея іздейді, 26,2%-ы әртүрлі тауарларды іздейді және сатып алады.
Facebook – 2,9 млрд қолданушысы бар әлемдегі ең танымал әлеуметтік желі. Одан кейін 2,5 млрд және 2 млрд қолданушылары бар Youtube және WhatsApp. Үздік бестікке Instagram (1,4 млр дпайдаланушы) және WeChat (1,3 млрд пайдаланушы) кірді. Сондай-ақ TikTok, Facebook Messenger, Telegram, қытайлық Douyin, Kuaishou, Sina Weibo және басқалары ең танымалдардың тізімінде.
Сонымен қатар, ең сүйікті желі ретінде қолданушылар Марк Цукерберг пен оның командасының Meta-ға қарасты WhatsApp желісін таңдады: белсенді қолданушылардың 16,1%-ы ең сүйікті желі ретінде осы желіне таңдады. Пайдаланушылардың сүйікті желі ретінде екінші орында Facebook әлеуметтік желісі (14,6%), ал тағы бір Meta өнімі Instagram үшінші орынға жайғасты, ол Facebook желісінен небәрі 0,1 п.п. ұтылды (14,5%).
Егер пайдаланушылардың әлеуметтік желіде өткізетін уақытын қарастыратын болсақ, онда Youtube көшбасшы: айына орта есеппен 23,4 сағат. Пайдаланушылар айына TikTok-та 22,9 сағат, Facebook-те 19,7 сағат, WhatsApp-та 17,3 сағат, Instagram-да 11,7 сағат, Line-де 11 сағат, Twitter-де 5,5 сағат, ал Telegram-да 4 сағат, Facebook Messenger мен Snapchat-та 3,1 сағат жұмсайды.
* Есептеуге интернетті пайдаланушылардың саны пайдаланылды.