Қазақстан мұнайды Каспий мен Қара теңіз арқылы тасымалдау үшін танкерлер сатып алып жатыр және Ресей арқылы өтетін экспорттық құбырға балама іздеуде.

Қазақстандық «ҚазМұнайГаз» ҰК» АҚ бөлімшесі Каспий теңізі арқылы мұнай тасымалдау үшін дедвейті (кеменің толық өткізу қабілеті, оның ішінде жүкті, борттағы адамдарды, жанармай қорын және т.б. қоса алғанда) әрқайсысы 8 мың тоннаны құрайтын екі танкер сатып алды, деді Қазақстанның энергетика министрінің орынбасары Ерлан Ақкенженов.

Мұндай кемелер мұнай өнеркәсібінің стандарттары бойынша салыстырмалы түрде шағын. Ақкенженовтің айтуынша, Қара теңізде жұмыс істеу үшін әрқайсысының дедвейті 8 мың тонна болатын тағы екі кеме сатып алу жоспарлануда.

Ресей арқылы өтетін Каспий құбыр консорциумы (КҚК) мұнай экспортының ең тиімді бағыты болып қала берсе де, Қазақстан жеткізілімдерді әртараптандыруды зерттеп жатыр, деді Ақкенженов. Оның айтуынша, мұнайды құбырмен қамтамасыз етудің басқа жолдарымен бәсекелесу қиын. 2022 жылы КҚК қазақстандық мұнай экспортының 80%-ын құрады. 2023 жылы 18 тамыздағы жағдай бойынша жыл басынан бері құбыр арқылы 40,5 млн тонна мұнай жөнелтілді, деп хабарлады КҚК баспасөз қызметі.

Салыстыру үшін, Каспий теңізі арқылы және Баку-Тбилиси-Джейхан мұнай құбыры арқылы Қазақстан 300 мың тонна мұнай экспорттаса, 2023 жылы барлығы 1,5 млн тоннаға жуық мұнай жөнелту жоспарлануда.

Сонымен қатар, Қазақстан Қытайға мұнай экспортын жылына 6,5 млн тоннаға дейін арттыру мүмкіндігін қарастыруда. Ақкенженовтің айтуынша, бұл өндірушілердің экономикалық мүдделеріне байланысты болмақ. Сондай-ақ ел Қырғызстанға, Өзбекстанға, Тәжікстанға және Еуропаға мұнай өнімдерін экспорттауды қалпына келтіріп, көбейтуді көздеп отыр, деп қосты министрдің орынбасары.